50cent
عـکس های خوشگل و آهنگ های باحال

كاملترين بيوگرافي 50 سنت تقديم به شما

گذشته (سابقه) پيشين :

جكسون50cent كه اصالتا اهل كوينز(qeens) محله جنوبي جامائيكاست در زمان حال يكي از مشهورترين و موفق ترين خواننده رپ دهه اخير از نظر اقتصادي است .زيرا موفقيت يك خواننده رپ به شهرت و اعتبارش در محله وابسته است.شركت 50cent interscope را به عنوان يك معامله واقعي فروخته است.مادرش در حين معامله مواد مخدر كشته شده،سه بار مورد اصابت گلوله قرار گرفته،چاقو خورده و بزرگترين امپراطوري رپ را در شهر نيويورك قبل از امضا هيچ قرار دادي به وجود آورده است.موفقيت هاي پي در پي 50centاين طور به نظر مي آيد توسط طرفداران،اعتبار وآبرويش و حضور مستمر او تقريبا در هر نوار گلچين پر فروش در سالهاي گذشته در نيويورك تضمين شده است.وي اولين نفري بود كه قبل از شناختن دكتر دِر(dr.dre)و امينم(eminem)با شركتهاي آنها وارد مذاكره شد.اول بار امينم 50cent را در كنار گزارشگر خبرهايmtvمشاهده نمود قبل از اينكه او را ببيند هيچ يك از برنامه هايش را نشنيده بود پس از آنكه او با حضورش در اثر 8 مايل همراه با آهنگ و ويدئو،چرخش سريع در ايستگاهاي راديويي و شبكه هاي mtv،Betدر سراسر كشور داشت.قبل از عقد قرار داد با interscope،50 centبا پدر بزرگ و مادر بزرگش زندگي ميكرد.پس از مدت كوتاهي در خريد و فروش مواد مخدر غرق ميشود.او با همسايه اش با نام بو بو م هم محلي اش در كوينز با نام توني يايو(tony yoyo)كار ميكرد. در ژوئن 1994 جكسون به خاطر اتهام خريد و فروش مواد مرگبار دستگير شد.





با گناهكار بودنش براي بار دوم جكسون ميتوانست با پذريفتن 7 سال حبس درshock incarcerationاز طول مدت زندان بكاهد.او بعدها در اين مورد به خود فخر ميكرد.او در سال 1997 براي پسري با نام ماركوينز پدر شد.جكسون با جم مستر جي ملاقات نمود و باjmjقرار داد امضا نمود زمانيكه جم مستر جي قواعد واصول را به او نشان داد جكسون در جستجوي كسي كه بتواند به اودررسيدن به آرزوهايش كمك كند از شركت خارج شد.او با محصولات هيپ هاپ واردمعامله شد كسي كه به استعداد هاي جكسون را در اشعار غنايي درك كرده بود50 centدر سال 1999با يك شركت كلمبيايي قرار داد امضا نمود."چطور غارت كردن" كه قصيده اي در مورد غارت كردن رپ صنعتي است يك شوك به راديوي نيويورك وارد كرد.اولين آلبومش با نام "قدرت دلار"هرگز پخش نشد .
 


تيراندازي محله كوينز:

در سال 50cent 2000و شريك 22 ساله اش آلتون بيرون در ماشين پارك شده اي در محله كوينز نشسته بودند كه يك نفر با اسلحه به آنها حمله ميكند و 9 گلوله به طرف آنها شليك ميكند. 50cent سه بار مورد اصابت گلوله قرار ميگيرد از ناحيه هر دو پا و فك. و التون نيز كه از ناحيه دست زخمي شده،خود و جكسون را به نزديكترين بيمارستان ميرساند.اين اتفاق در بين رسانه ها و طرفداران موزيكهاي پاپ چنين پخش ميشود كه 50cent نه بار مورد اصابت قرار گرفته است.در ترانه ها،مصاحبه ها و شايعات مختلف بيان شده بود كه شليك كننده دري اول بام است كه لقب او همانند آدمكش تلفظ (hommo)شايعاتي بوده كه تير اندازي توسط بام كه يك معامله گر مواد در محله كوينز است ترتيب داده شده. بام خودش سه هفته بعد مورد اصابت گلوله قرار گرفت و كشته شد. 50cent اشاره كرده كه شخصي كه ميخواسته جانش را بگيرد قصاص شده .و كشته شده است.برخي ديگر بر اين اعتقاد بودند كه مرگ بام با 50cent بي ارتباط است و اين پيامد دشمني خانوادگي بامعامله گران مواد مختلف در بركلين ميباشد.


پيشيه موسيقي:

آينده خود 50cent است .به وسيله امينم شخصي كه رپ را مورد توجه دكتر دِر قرار داد شنيده شد.امينم تلاش ميكرد كه به راديوي هيپ هاپ اين پيام را بفرستد كه50 centهمانمورد علاقه اش ميباشد.آنها به اين نتيجه رسيدند كه با 50cent روي يك آلبوم قرار داد بسته وبا هم كاركنند.قبل از شروع توليد اولين آلبومش با امينم و در،جكسون به سرعت كاست ديگري را به عنوان"نه بخشش،نه ترس"منتشر كرد.برخي از ترانه ها در آلبوم همانند وانكستا تنها به خاطر جارول به وجود آمده بودند.با موفقيت آهنگ از نظر مالي ،ويديوي 8 مايل به طور سريع وارد چرخش سنگين از mtv،Bet،muchmusicو ايستگاههاي راديويي در سرار كشور شد.


موانع:

در اولين هفته انتشار ،اصلي ترين كار50cent با نام ((پولدار شو يا در راهش بمير))فروش حدود 872000نسخه داشت.آلبوم در هفته اول نويد طلا و در هفته هاي بعد نويد پلاتين را ميداد.و در هفته اول فروش ركورد را در عصر صدا شكست.در 12 آوريل سال 2004 "پولدار شو يا در راهش بمير" با ششتا پلاتين توسطRIAA تصديق شده بود.در سوم مارس 2005 جكسون آلبوم قتل عام را منتشر نمودنام اصلي آن "روز قتل عام خيابان ولنتاين" بود اما وقتي آلبوم وارد بازار شد تاريخ آن عقب برده شد.او با آلبوم خود با نامCANDY SHOPبه هدفش رسيد. و دومين آلبومش با نام"پولدار شو يا در راهش بمير"interscope"به 50cent شركتي مختص به خودش بخشيد.در سال 2003 g-unit رسما شروع به كار نمود.50cent مديرش را با نام شاماني اكس اِل به عنوان رئيس آنجا قرار داد.در سال 2003 شركت با ليويه بنكس،توني يايو و يانگ باك به عنوان اعضاء g-unitقرار داد امضا نمود.در سال 2004 خواننده اوليور ياودي حجاهوكيد به شركت پيوستند. گيم(game)به وسيله g-unitبه عنوان معامله اي موفق بين50cent و دكتردِر شكل گرفته بود.اخيرا اسپايدر لاك،ماب ديپ ميس،و ام، او،پي به g-unit ملحق شده اند.شايع شده بود كه 50cent در حال مذاكره با ليلي جان،ليل اسكرپي،فري وي،پول وال،هجاجي،مايك ناكس است.در جولاي 2006 ،50 centبرا ي منتشر كردن سومين آلبومش كه با نام "بدون ثروت مردي""not rich still lying برنامه دارد.

 

محصولات تجاري:

پس از انتشار "خواهش براي بخشش"توسط گروهش جي يونيت او باreebokبراي پخش كردن كفش هاي g-unit وارد رايزني شد. اوهمچنين روي بطريهاي آب و لباسهايش سرمايه گذاري نمود.50cent در داستان سيمسونز با عنوان رپ پرانكستا در سال 2005ظاهرشد.بازي ويديويي،50cent را باعنوان 50cent:blue proofنشان داد.كه در بازي هاي كامپيوتري،play stationو ايكس باكس موجود ميباشد.وهمچنين محصولات ديگري براي بازيهاي playstationقابل حمل وجود دارد(psp).بازي 50cent را به عنوان يك مبارز نشان ميدهد كه در طول مسيرش با جنايتكاران در جهان زير زميني مقابله ميكندو از آنها انتقام ميگيرد.همچنين در بازي هنر پيشه هايي وجود دارند كه به 50cent كمك ميكنند همانند امينم،دكتر در،توني يايو،ليويه بانكس و يانگ باك.بازي انتقاد هاي منفي زيادي رامتوجه خود ديد چون تنوع خيلي كمي بين مرحله هاي آن وجود داشت.

پيشه فيلمي:

50cent در فيلمي با نامget rich or die tryinكه تا حدودي در مورد زندگي خودش است به كارگرداني جيم شريدان و همراهي جوي بريانت و ترنس هوارد ظاهر شد.اين فيلم 12 ميليون دلار در اولين هفته در آمريكا فروش داشت و در كل 30 ميليون دلار در تمام آمريكا فروش داشت.



ادبيات:

50cent يادداشتهاي شخصي خود را با نام"از هيچ به همه چيز"كه با اين جمله آغاز ميشود"روزي روزگاري در محله قديمي كوينز وارد بازار نمود.كتاب در 9 اگوست سال 2005 منتشر شد.او در حال حاضر روي يك كتاب جديد كه شامل اطلاعات در مورد اعضاء g-unit است كار ميكند و برنامه ريزي شده كه در سال 2007 وارد بازار شود.

بحث و جدال:

50cent اصلي:كورتيس جكسون نام50cent را از بازيگر انگشت نمايي در سال1980گرفته است.نام50cent اصلي كلوين مارتين بود.مارتين با گروه مشهور supnemerكارمي كرد او در رديف هنرمنداني مثل اريك بي و راكيم قرار داشت.مارتين چندين نفر را غارت و به قتل رساند شامل چندين دوست قديمي،افراد بلند مرتبه خريد و فروش مواد مخدر و همچنين گروه وديني را غارت نمود. درحرفه تبهكاريش به طور تصادفي خود را به دام انداخت و همين منجر به قتلش شد. اعضاء بازمانده خانواده كلوين مارتين ،كورتيس جكسون را تصديق نميكنند.

جارول و شركت murder:
قبل از عقد قرار داد با شركت هاي امينم و دكتر در،50cent در مجادله عمومي با رقيبش جارول در شركت متعلق به آن شركت كرده بود كشمكش و در گيري با دزدي جكسون از طلا فروشي جارول شروع شده بود و به در گيري و چاقو خوردن 50cent منتهي شد. قبل از انتشار "پولدار شو يا در راهش بمير"،شركت murderبا50cent وارد مجادله شد.اين شد.كه در شبكه هاي اينترنتي موجود ميباشد.كه نشان ميدهد 50cent به عنوان مخبر پليس ميباشد.هرچند50 centادعاهايي از اين دسته را رد ميكند اما اين سياست كه توسط رپ هاي مختلفي كه با g-unit رقابت دارند اشاره ميشود.اين يكي از شناخته شده ترين دشمنيها در تاريخ هيپ هاپ ميباشد. 50 centبه جارول با حضورش در يك مصاحيه تلويزيوني دقيقا يك روز قبل از اينكه آلبومش را با نام "خون در چشم من"منتشر شود اعتبارش را از دست داد.50 centدر مورد جارول و رفيقش اظهار نظري نداشت.FBIشركت murderرا كه وابسته به معامله گر كنس مك گريف بود خوب وارسي كرد زيرا ممكن بود كه در قتل جم مستر جي شركت داشته باشد. بر طبق "smoking gun" web site (اصلحه دودي) اقرار نامه را براي شركت هاي من هتن از كمپاني murderتضمين نمود.اطلاعات نشان ميدهد كه مك گريف ،رئيس زندانيشده با كمپاني murderدر ارتباط بوده و تلاش ميكرده50 cent را بكشد. مواد برگزيده متن اقرار نامه: برسي پرده از تو طئه اي بر ميدارد كه رد برگيرنده اقدام به قتل مك گريف و ديگران در مورد هنرمند رپ بوده كه ميخواسته اشعاري را در مورد تبهكاريهاي مك گريف بسرايد. اين هنر مند در سال 2000 مورو اصابت قرار ميگير اما زنده مي ماند و پس از آن از همكاري با مراجع قانوني در مورد تير اندازي اجتناب ميكند. پيامها به كمپاني murderفرستاده ميشود.پاكر نشان ميدهد كه مك گريف در برنامه كشتن بازيگر رپ حضور داشته است.

رپهاي نيويورك: (خوانندگان رپ نيويوركي)

50 centهمچنين با شاين،ناس،ليل كيم،جوبادن،فت جو،جاداكينو دي بلاك رقابت دارد.او ادعا ميكند كه ناس اظهارات تندي را نسبت به او g-unit انجام داده زمانيكه ناس در كنسرت نيويورك نمايش اشته است.او ناس را به عنوان يك خائن در هم پيمان بودنش با جارول وirvgottiمتهم ميكند.50 centاشاره ميكند كه جاداكيس و فت جو را براي همكاري با جارول دنبال ميكنند.او از پيگي پنك شكايت ميكند و به جادا كيس و فت جو به دليل همكاريشان با جارول حمله ميكند.شاين به عنوان دشمن 50 centناميده ميشود.شاين از irvgottiدرخواست ميكند كه آلبومش را توليد كنند و50 cent دليل اين همكاري به او نيز حمله ميكند.هر جند تمام اين دشمني ها جايزه موزيك ويديوييmtv فروكش كرد اما فت جو در طول مدت نمايش اظهارات تندي درباره g-unit بيان ميكند50 centو g-unit اين كار را با فرياد هاي زشت در مقابل فت جو و گروه terrorپاسخ ميدهند.فت جو ،ناس و جادا كين در ميان بازيگران به50 cent تهمت بازيگري ميزنند.50 cent در مقابل جواب آنها را با حمله كردن به تعداد فروش آنها ميدهد.50 centمشاجره طولاني مدتي با گروه هنرمندان پيش g-unit داشت در آهنگ "من را دوست داشته باش"از كاست 8 مايلي ،50 centاز ليل گيم به خاطر نشان دادن سينه هايش انتقاد ميكند ودليل اينكه از بازي كليپ ويديويي ليل كيم اجتناب كرده را بيان ميكند. او بيان ميكند كه آواز با نام رپ مياميtrinaبوده است. 50 centهمچنين دشمني شناخته شده اي با جي- زد(jay-z)در سال 1999 داشت. jay -z بيان 50 centرا در مورد خودش در how to robمهربانانه نمي بيند و پاسخ آن را با يك خط در آهنگش ميدهد (اون داغ است).50 centدر جواب از او ميخواهد كه همانند يك جنتلمن رفتار كند هر چند اين آهنگ به خاطر بدهي شنيده نشد.50 cent و جي زد به طور تصادفي در سال 2003 با هم به مسافرت رفتند.50 cent و جي زد حتي در برنامه تجاري reebokدر تبليغ كفش ايشان شركت كردند كه به ترتيب اس-كارترو g-unit نامگذاري شدند.در اوايل 2006 جي زد اعلام كرد كه او و50 centقصد دارند در آلبوم freeways sophmareبا هم كار كنند.



:the game

اخيرا 50 centبا گيم دشمني دارد.گيم كه قبلا با g-unit قرار داد بسته بود توسط 50 cent بيرون ميشود و طرفداران اكثرا معتقد بودند كه50 centو گيم در زمان انتشار (documentary)همكار بودند.آلبوم اصلي گيم با حاشيه هاي فراواني روبرو ميشود.دقيقا پس از انتشار آن50 centگيم را به دليل صادق نبودنش در همكاري با هنرمندان g-unit بيرون ميكند.50 centهمچنين ادعا كرد كه اعتبار را با ارائه دادن آلبوم بدست مي آورد در طول مدت اين بحث و جدال عضوي از اطرافيان گيم مورد اصابت گلوله قرار ميگيرد و زخمي ميشود.پس از آن وضعيت بين آنها بهبود مي يابد.50 cent و گيم تصميم گرفتند كه يك كنفرانس مطبوعاتي براي اعلام آشتي برگزار كنند.بسياري از طرفداران احساس كردند كه دشمني بيان شده در ايستگاه راديويي سياستي بود كه فروش هر دو آلبوم را افزايش دهند.هر چند پس از اوضاع ظاهرا آرام شده بود،50 centو g-unit به دشمني خود با گيم ادامه دادند و اعتبار محلي وي را زير سوال بردند و بيان كردند كه او بدون حمايت آنها نميتواند به هدفش در دومين آلبومش برسد.50 centهمچنين از مدير گيم،جيمي هنچمن به دليل فيلم غير مجاز در موردكلوين مارتين ادعاي خسارت كرد.گيم در نمايش رباي تابستاني مستقيما50 centو g-unit را زير سوال مي برد.50centدر برابر آن احساسات متفاوتي داشت اما با اين حال پاسخي نمي دهد.او در ويديوي خودpiggbankگيم را همانند يك سيب زميني لباس پوشيده و دائما در حال تقليد كردن است نشان ميدهد.اين اولين دشمني در جايي بود كه دو رپر در يك كار مشايه بر ضد هم ديگر داشتند.

 
مجادله هاي ديگر:

در زمان حضور در كنسرت رپهاي تابستاني در نيويورك50 cent و اعضا g-unit به دليل صحبت بر ضد هنرمندان ديگر مثل آر-كلي مورد انتقاد قرار گرفتند.قبل از رفتن روي صحنه او آر-كلي را تمسخر ميكند. او و همراهانش با واكنش هاي مختلفي از سوي جمعيت مواجه شدند حتي صندليها به روي صحنه پرتاب شدند.50 cent همراهانش مجبور شدند به دليل امنيتي صحنه را ترك كنند. 50 centهمچنين با دي جي پيشين "فانوس سبز" دعوا داشت.دي جي به دليل مصاحبه تلفني با دي جي در مدتي كه با وي دشمن بود داشت.دي جي به طور آشكار جاداكيس را تشويق ميكرد كه مشت محكمي به دهان 50 centبزند.رپر هرگز با دي جي روبرو نشد.اما روي روابط دورن شركت shadyاثر گذاشت.فانوس سبز را در موقعيتي قرار داد كه آنجا ويلا هاي ديگري كه با امينم بود را ترك كندوودر يك كاست از محضر محافظه كار بيل اريلي درخواست كردند كه بر ضد موقعيتي رپ بايكوت داشته باشد.اريلي 50 centرا به عنوان هدفي از جنگ صليبي اش براي جلوگيري از خواسته هاي رپ كه رفتار بد را ترويج ميدادند معرفي كرد.او از سازنده كفش reebok به دليل شريك شدنش با50 centبراي تصديقg-unit انتقاد كرد. اريلي دوباره بر ضد سازنده كفشreebokبه دليل شريك شدنش با 50 cent براي تصديق g-unit انتقاد كرد.اريلي دوباره بر ضد سازنده كفش بايكوت به راه انداخت با وجود اين بايكوت فروش خيلي خوب باقي ماند وreebok همچنان به تصديق محصولات 50 cent ادمه مي دهد.هرچنديك تبليغ تلوزيوني براي ري بوك نشان مي داد كه 50 centدر بريت نيا نزول پيدا كرده.قبل از انتشار فيلم"پولدار شو يا در راهش بمير"مجادله تبليغاتي در كنار مدرسه كه تصويري از 50 نفر را كه در يك دست اسلحه دارند و در دست ديگر ميكروفون بالا گرفت.اعتراض كنندگان تصاوير بزرگ را درلوس انجلس و فيلادلفيا مورد هدف قرار گرفتند.بسياري از بيل بورد ها جمع اوري شدند.در اولين شب پرده برداري از فيلم پس از نمايش فيلم،شلتون فلاورز 30 ساله پس از جر و بحث با مردي ديگر در پنسيلوانيا مورد اصابت گلوله قرار ميگيرد.در جواب تئاتر ملي از ترس بروز اشوب به نمايش فيلم در نيمه شب خاتمه داد.


تماس با ما


تاریخ: شنبه 6 فروردين 1390برچسب:,
ارسال توسط amir
آخرین مطالب